Πέμπτη 7 Απριλίου 2016

«Λόγος και Δημιουργία στο Σχολείο»









ΜΕΡΟΣ Α΄
« Ν. Βαλαωρίτης, Μ. Σαχτούρης, Η.Τσέχος,
Berthold Brecht, Jean-Paul Sartre και η νέα γενιά»



«Τα παιδιά σχολιάζουν»
«Θέλω πολλά περισσότερα
πράγματα στη ζωή μου
Τα θέλω όλα
Και τα θέλω τώρα»











«Τροία»
«Το μάθημα της χαραυγής»
Νάνος Βαλαωρίτης
«ο στρατιώτης ποιητής»
Μίλτος Σαχτούρης
Existentialisme
Jean-Paul Sartre










6/4/2016
Στο 7ο Δημοτικό Σχολείο Νάουσας
η Ποίηση και η  Άνοιξη
με τον ποιητή Ηλία Τσέχο





«ΟΜΗΡΟΥ ΙΛΙΑΔΑ»
2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟΥ
(ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΤΜΗΜΑ)
….
«Τεύκτρος»
Θανάσης Πάνου
Ευγενής αναγνώστης:
Θανάσης Παπαθανασίου




video




Το κομμένο σκοινί (The Cut Rope)
....
Bertolt Brecht
Γιώργος Βελουδής
Σάκης Παπαδημητρίου- Γεωργία Συλλαίου
...









«Η τέχνη του τρόμου στο διαδίκτυο»
«The art of terror»
«πιστεύεις ότι η ζωή είναι όμορφη;
θα σου δείξουμε τον τρόμο της…
έχεις όνειρα χωρίς εφιάλτες;
θα σου δώσουμε εμείς…
γελάς με την ύπαρξη της κόλασης ;
θα σε οδηγήσουμε εκεί…
πιστεύεις πως η κοινωνία είναι άδικη;
θα σου δείξουμε
ότι πρέπει να είσαι ευτυχισμένος
με το πιάτο φαγητού που έχεις…
πιστεύεις στον ανθρωποπλαστικό ρόλο
του πολιτισμού
…στο αρχαιοελληνικό κάλλος;

κάτσε απλά μπροστά στην οθόνη σου…»


video




«επίλογος»
Τάκης Μιχόπουλος
...
-ελεύθερη διανομή-
-εκπαιδευτική πύλη :
κοινωνιολογικές προσεγγίσεις
( Θανάσης Πάνου)
..,.











Αν οι καθηγητές έβγαζαν τον ζουρλομανδύα της σοβαρότητας και της σεμνοτυφίας που  οι εκπαιδευτικές επιταγές  κρατούν δέσμιο τον ποιητικό λόγο, αν έβαζαν την ζωντάνια και το χιούμορ στη διδασκαλία, δηλαδή έδιναν ποιητικό νεύρο στη μάθηση, τότε και μόνο τότε,  θα είχαμε ελπίδες για αληθινή επανάσταση. Οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις είναι ένα ασύστολο ψεύδος. Έγιναν με τον Όμηρο και τη μαιευτική μέθοδο του Σωκράτη και περιμένουν ακόμη εκεί… στην Αρχαία Ελληνική σκέψη. Ο Σωκράτης έκανε την αμφισβήτηση και την ειρωνεία όπλο της σκέψης, όπλο της αναζήτησης της φιλοσοφικής έρευνας, η εκπαιδευτική πολιτική έκανε τους μαθητές να μισούν τον λόγο, δηλαδή την ελευθερία.























video









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου