Τρίτη, 28 Ιουνίου 2016

ΠΟΙΗΤΗΣ ΡΟΜΑ










Art Laura Albin Guillot







Αν σου πει κάποιος 
ότι πλούτισε με σκληρό κόπο
ρώτησέ τον:
-Τίνος;





VIDEO 1













ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ :


 Γράμματα δεν ξέρω 

μα η βροχή και η καταιγίδα 

ποτέ δεν θα με αιφνιδιάσουν. 

Είμαι ο αναγνώστης του καιρού.

 Σήμερα θα φάω άνεμο με φέτα

 και το πρόσωπό μου θα στολίσω με βροχή.






ΨΥΧΕΣ:


 Το τυρί και το κρέας είναι το ίδιο πολύτιμα

 και ο χωματόδρομος με την άσφαλτο 

έχουν τις ίδιες γούβες.

Έτσι και ο ποντικός και ο σκύλος

είναι και οι δύο ψυχές 

της ίδιας της ζωής μας








 ΜΟΧΘΟΣ:

 Μια ρόδα και ένας χωματόδρομος 

η καθημερινότητα

 ή μια καρέκλα ψάθινη παμφάγα ακρίδα

που απομυζά το σάλιο μου ,

καθημερινότητα όρθια ιδρωμένη

που σαν την παμφάγα καρέκλα μου

τρέφεται με όλους τους κώλους

 που παζαρεύουν το μόχθο μου παντοτινά.







ΤΡΟΦΗ:


Παραδέρνω λύκος μοναχικός 

στο διάβα του χρόνου

Τριγυρνώ… θηρευτής και θύμα

Στόμα μόνιμα ανοικτό.







ΤΑ ΧΕΡΙΑ :


Τα ρυτιδιασμένα χέρια

ξέρουνε τα πάντα για τη ζωή σου,

 πιο καλά και από εσένα.

Τα χέρια γίνονται πάνσοφα

 γι αυτό και υποδέχονται,

με αγάπη τα άλλα χέρια ,

αντίδωρο για φιλοξενία..."







Ο ΚΥΚΛΟΣ:



Ο κύκλος μου είναι απλός.

 Τις μέρες ντύνομαι με χώμα

και κολυμπώ σε ποταμιές

και τις νυχτιές βυθίζομαι

στα στήθια της Νηρηίδας μου

και είμαι ευλογημένος.







ΧΕΙΜΩΝΑΣ :



Ξαφνικά έφυγε το καλοκαίρι

και απροετοίμαστοι

ντυμένοι ελάχιστα έως καθόλου,

φορέσαμε κατάσαρκα το χιόνι

και σύραμε τα έλκηθρα

με επιβάτες τα γέρικα σκυλιά μας.






ΤΑΓΚΟ :


Λικνισμός δεμένος σε ματιές

τα στήθια πετούν πιο ψηλά

και από τα όντα με φτερά,

αρμενίζουν πανιά φουσκωμένα

σε όλους τους πόθους των ανδρών

με όλα τα αρώματα της Ανατολής

κρεμαστών κήπων μεθυστικό ταγκό .







ΕΞΩΣΤΕΣ ΟΝΕΙΡΩΝ :




Όταν τα όνειρα 

προσφέρουν ένα καλάθι σύννεφα,

θροΐζουν στρατιές 

από μελαμψές πριγκίπισσες

προνομιούχοι άγγελοι

-κι όμως διόλου απονήρευτοι-

με χέρια γεμάτα από ψωμί και εδέσματα

προνομιούχες υπάρξεις

που ραμφίζουν τη ζωή

κι αναγεννούν από την αρχή τον κόσμο,

γυναίκες - πάνθηρες,

φύλακες της ηδονής,

όλων των ανδρών 

γυναίκες – τελετές –

των τρυφερών πελμάτων του έρωτα.






Η ΖΩΗ :



Όποιοι κυνηγούν την ζωή 

μια χελώνα κυνηγούν.

Γεννιούνται βιαστικά

τρέχουν και τρέχουν

και όλο επιταχύνουν

και γίνεται τόση η ταχύτητα

που την χελώνα ξεπερνούν.

Αφήνουν πίσω τους

το μυστικό της ήρεμης ζωής

που στο καβούκι της χελώνας

είναι χαραγμένο







ΗΛΙΟΣ ΓΥΜΝΟΣ:



Ένα φωτεινό θεριό

τρώει ότι ακουμπά 

την περηφάνια της γης.

Νομάδες αμετανόητοι

 κατάματα γυμνοί τον αγκαλιάζουμε.






ΔΙΑΛΟΓΟΣ :


Τα βράδια δεν μελέτησα ποτέ

έχω το κεφάλι μου ψηλά.

Μιλάω με τα άστρα.







Η ΑΥΤΟΨΙΑ :



Αποφάνθηκε ο ιατροδικαστής :

-ζούσε σαν τσιγγάνος.

Ελεύθερος













«ντιλοκότο μπετα κοτο
κοτονανα α τσόλε
σειριτσοκέ σόλε ρντζα
τσουκάτε αντζεσβας κανα…»












«Τσιγγάνικη ποίηση»

-Ποιητής ΡΟΜΑ-


artworks :

Thanasis Panou
Farah Willem
Carlo Leonetti



...
music: Shahid Malya




video